.................................................................

Målsättning

 

Utgångs objektet är en Nissan 200sx från 1991 som importerades från Italien 2006. Men redan efter bara 2000 mil så rasade motorn och det blev till att plocka isär den för att lokalisera orsaken, det va inte svårare än att tidigare ägare hade fått motorn renoverad på en bilverkstad men konstigt nog va det vissa komponenter inne i motorn som var felaktigt monterade. Detta resulterade i ett ganska kraftigt vevlager ras och det va bara att kasta alla interna delar på skroten då det inte var möjligt att åtgärda det igen.

Jag valde därför att köpa hem en RB25DET som ursprungligen sitter i Nissan Skyline R33 GTS-T, denna var komplett med kablage och växellåda. För att sedan få denna motorn att passa var jag tvungen att byta framvagnsbalk och den plockades från en Nissan Skyline R34 GTT som även den använder sig av en RB25DET fast med tillägsbetäckningen NEO och är en uppgraderat variat av den jag köpt.

Målet med detta bygge är att få en bil som går att använda dagligen men även köra på bana och utställningar.

Eftersom jag vill göra något som inte alla andra har så kommer det att bli en Sileighty replika som är en special modell av 200sx och Silvia då dessa två modeller skiftat frontparti och blev en 200sx med Nissan Silvia s13 front (Sileighty) och Nissan Silvia s13 med 200sx front (Onevia).

 

 

 

 

 

 

 

   I samarbete med

spacer.jpg

vcracing.jpg

streetperformance.jpg

bad-ass-parts.jpg

skyltia.jpg

redox.jpg

 

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)