.................................................................

Snabbfakta

Effekt

250 hk / 310 Nm (Uppgifter enligt Nissan i original utförande)

Motor

RB25DETS1 Rak 6:a med 5vxl låda, plockad ur en Skyline R33GTS-T
Tweakad mjukvara med A's DEV.
Standard 24U botten tvättat och målat.
Portad topp (High Performance Heads)
Supertech +1mm Black Nitride insugsventiler. (EPP)
Supertech +1mm Inconel avgasventiler. (EPP)
EPP´s Brons styrningar. (EPP)
Standard 24U kammar och ventilmekanism.
SuperForma tändspolar (BAP)
Cometic stålpackning för topp.
ARP Bultad topp.
RB26DETT kåpor med AN10 uttag för vehusventilation, Kamremskåpa(modifierad för "Nissan Variable Cam System" (NVCS)
Matchportat original grenrör (High Performance Heads)
Moddat Autobahn insug och GReddy spjälladapter.
(Spjällhus från Nissan President V8 VH45DE, kallat Q45)
KKR480 turbo med coatat avgashus och v-band.
RB25 kablage, modifierat för vänsterstyrt (MRT Automotive)
Specialbyggd kardan (MRT Automotive)
Setrab 25radigt Oljekyl med An10 och termoblock.
Motorbalk från Skyline R34 GTT.
Special växellådsbalk (MRT Automotive)
3" one piece med 100cells racekatt och v-band (MRT Automotive)
Aluminium laddluftkylare med 2,5" anslutningar 520x235x65
Special 2,5" tryckrör (MRT Automotive)
SQV dump (HKS kopia)
AEM Dryflow luftfilter.
6-puckad koppar keramisk MIBA lamell. "Gripforce"
Chromoly svänghjul 6,8kg. "Gripforce"
550nm tryckplatta "Gripforce"
CXR Aluminium kylare med 2st elfläktar 10".
4 lagers armerade sillikon kylarslangar.
Forge Motorsport catchtank matad av originalpumpen och från catchen vidare via en Walbro GSL-392.
Byggd helt utan möjlighet att diffa.

Chassi

Lättad på asfaltsmatta och allt som sitter bakom stolarna.
D2 Coilovers från Street Performance.
Demonterbar kylarbalk med snabbfästen(går att byta remmar utan att krångla då balk och laddluftkyl demonterats fälls kylet ut åt höger utan att lossa slangar eller tappa ur vattnet.DVS att lyfta ur motorn går på ca 40min.

Hjul & Bromsar

Broms ok och skivor från Skyline R32 GTR. Omfräst av Jöjje
Bortplockad ABS.
D2 hydraulisk P-broms.
Stålomspunna bromsslangar.
4st 17" Ace fälgar med gatdäck. (STCC slicks finns)
8st 16" BBS med sladd däck (JTCC slicks finns)
4st P12GT fälgar med sladd däck.
20mm spacerplattor från Spacer.se

Interiör

Ombyggd bräda av Kimmo här på MRT efter mina önskemål med mattsvart finish 3st mätare vid luftspjället i mitten(lambda,oljetryck,turbotryck)
Sparco Snapoff + OMP Mocca ratt.
Nissan Skyline R33GTS-T mätarhus.

Ljud & Multimedia

MONO-3.5 för inpluggning av smartphone eller laptop som huvudenhet.
GAS 2 kanals steg.
Framsystem med separata diskanter ska i men ej klart.
A's DEV med MRT Automotive kablage för att köra Consult logger och
TECU 2.1/2.5

Exteriör

Tonade bakrutor.
Igenlagda hål i bagagelucka(ingen vinge)
Röktonade skärmblinkers och klarglasblinkers fram.
Silvia S13 front (skärmar,huv,stötfångare,grill,strålkastare,blinkers)
180sx Kouki baklampor
180sx Kouki vinge
180sx Kouki kjolar
Sileighty emblem + SE-R
Diverse Dekaler.

   I samarbete med

spacer.jpg

vcracing.jpg

streetperformance.jpg

bad-ass-parts.jpg

skyltia.jpg

redox.jpg

 

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)